مدیریت سرمایه در بورس

بازارهای سرمایه چیست؟
بازارهای سرمایه جایی هستند که پس انداز و سرمایه گذاری بین تامین کنندگان و نیازمندان هدایت می شود. تامین کنندگان افراد یا مؤسساتی هستند که سرمایه ای برای وام دادن یا سرمایه گذاری دارند و معمولاً شامل بانک ها و سرمایه گذاران می شوند. کسانی که به دنبال سرمایه در این بازار هستند، مشاغل، دولت ها و افراد هستند. بازار سرمایه از بازارهای اولیه و ثانویه تشکیل شده است. رایج ترین بازارهای سرمایه، بازار سهام و بازار اوراق قرضه هستند. آنها به دنبال بهبود کارایی معاملات با گردهم آوردن تامین کنندگان با کسانی که به دنبال سرمایه هستند و فراهم کردن مکانی برای مبادله اوراق بهادار هستند.

مدیریت سرمایه گذاری چیست؟
مدیریت سرمایه‌گذاری به مدیریت دارایی‌های مالی و سایر سرمایه‌گذاری‌ها اشاره دارد – نه تنها خرید و فروش آنها. مدیریت شامل ابداع یک استراتژی کوتاه مدت یا بلند مدت برای به دست آوردن و دفع دارایی های پرتفوی است. همچنین می تواند شامل خدمات و وظایف بانکی، بودجه بندی و مالیاتی نیز باشد.

این اصطلاح اغلب به مدیریت دارایی ها در یک سبد سرمایه گذاری و تجارت آنها برای دستیابی به یک هدف سرمایه گذاری خاص اشاره دارد. مدیریت سرمایه‌گذاری با نام‌های مدیریت پول، مدیریت پورتفولیو یا مدیریت ثروت نیز شناخته می‌شود.

درک مدیریت سرمایه گذاری
هدف مدیریت سرمایه گذاری حرفه ای دستیابی به اهداف سرمایه گذاری خاص به نفع مشتریانی است که مسئولیت نظارت بر پول آنها را بر عهده دارند. این مشتریان ممکن است سرمایه گذاران فردی یا سرمایه گذاران نهادی مانند صندوق های بازنشستگی، برنامه های بازنشستگی، دولت ها، موسسات آموزشی و شرکت های بیمه باشند.

خدمات مدیریت سرمایه گذاری شامل تخصیص دارایی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی، انتخاب سهام، نظارت بر سرمایه گذاری های موجود و استراتژی و اجرای پرتفوی است. مدیریت سرمایه‌گذاری ممکن است شامل برنامه‌ریزی مالی و خدمات مشاوره باشد، نه تنها نظارت بر پرتفوی مشتری، بلکه هماهنگی آن با سایر دارایی‌ها و اهداف زندگی.

مدیران حرفه ای با انواع مختلف اوراق بهادار و دارایی های مالی از جمله اوراق قرضه، سهام، کالاها و املاک و مستغلات سر و کار دارند. مدیر همچنین ممکن است دارایی های واقعی مانند فلزات گرانبها، کالاها و آثار هنری را مدیریت کند. مدیران می توانند به هماهنگ کردن سرمایه گذاری برای مطابقت با برنامه ریزی بازنشستگی و املاک و همچنین توزیع دارایی کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا